افتتاح مرکز رشد پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی در دانشگاه پیام نور مرکز مهاباد

روز چهارشنبه 29 آذر 96 ششمین رویداد شتاب آذربایجان (روشا) با محوریت فناوری های نرم، هنر و صنایع فرهنگی با حضور جمع کثیری از ایده پردازان و شرکت کنندگان در دانشگاه پیام نور مرکز مهاباد برگزار گردید.

هدف از برگزاری این رویداد نوآورانه ایجاد انگیزه در میان دانشجویان و صاحبان ایده برای ارائه شجاعانه ایده ها و نظرات نوآورانه خود و تبادل آن با سایر ایده پردازان جهت تشریک مساعی و به ثمر رساندن ایده ها بود.

در ابتدا آقای دکتر خلیلی رئیس دانشگاه با بیان اینکه کشور ما رتبه 16 تولید علم را در دنیا داراست تأکید نمودند: دانشجویان و فرهیختگان ما باید تمام سعی و تلاش خود را بنمایند تا ایده های آن ها در حد یک ایده صرف باقی نماند و آن را به ثروت در راستای توسعه اقتصادی کشور تبدیل نمایند.

دکتر خلیلی ضمن تأکید بر تقویت حس خودباوری در میان جوانان با استعداد گفتند: راه اندازی مرکز رشد پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی در مرکز مهاباد فرصتی ایده آل است که علاقمندان می توانند با طرح ایده های سازنده خود د رحو.زه های مختلف علم و فناوری از حمایت های این مرکز برخوردار شوند.

در ادامه آقای دکتر حیدری رئیس پارک علم و فناوری استان نیز با بیان اینکه هدف از برگزاری چنین رویدادهایی در سطح استان توسعه کارآفرینی و کسب و کارهای خلاق و نوپا مبتنی بر ایده های سازنده است گفتند: بر اساس آمارهای جهانی حداقل ایده لازم برای تبدیل به یک پدیده مؤثر و کاربردی 300 ایده می باشد.

ایشان در ادامه به تشریح اقتصاد مقاومتی به عنوان یک الگوی اقتصادی سنجیده و دانش بنیان پرداختند و تأکید نمودند: برگزاری چنین رویدادهایی، آموزش شیوه های ایده پردازی از مرحله آغازین تا مرحله تبدیل به محصول و ایجاد بسترهای لازم جهت بیدار نمودن ایده های خفته می تواند گامی بلند در راستای تحقق ایده پایدار اقتصاد مقاو.متی باشد.

برگزاری کارگاه های آموزشی رایگان ایده پردازی و راهکارهای آن، اعتبارسنجی بازار، نحوه ارائه مؤثر به سرمایه گذار و اصول کار تیمی از جمله کارگاه هایی بودند که در نوبت صبح این رویداد برگزار شد و در نوبت بعد از ظهر هم  مراسم ایده پردازی برپا شد بدین گونه که به ایده پردازان در یک بازه زمانی ۳ دقیقه ای فرصتی داده شد تا با بیان ایده خود آن را ازلحاظ عامه پسند بودن برای حضار و قانع کننده بودن برای داوران فنی و فعالان اقتصادی جهت راه اندازی یک کسب وکار بسنجند و در کنار دوستان خود با ایده های نو دیگران آشنا و شبکه ای از دوستان و متخصصین برای ارتباطات آتی خود ایجاد کنند

در پایان نیز تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور مرکز مهاباد به عنوان یکی از مراکز رشد استان و پارک علم و فناوری استان به امضاء رسید.

 
امتیاز دهی